גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מוזיקה קלאסית

פסטיבל המוזיקה בחצר סרגיי - המקהלה הקאמרית הירושלמית Musica Eterna - קונצרט' 2

ארכיון תאריך: 25 יולי 2019

משך: שעה

 קונצרט השני של המקהלה הקאמרית ירושלים Musica Eterna (קבוצת נשים)
באולם הקונצרטים "חדר האוכל העממי" במתחם סרגיי בירושלים.


המקהלה הקאמרית הירושלמית "Musica Eterna", שנוסדה על ידי איליה פלוטקין ב -1996, זכתה מיד בלבם של חובבי המוסיקה בישראל.  המקהלה היא סינתזה ייחודית של קולות שירה יפים ואת הידע המוסיקלי הגבוה ביותר, תרבות ומקצוענות. זה היה הכוח, הכישרון ומנהל בית המקהלה המפואר של איליה פלוטקין, שהפך את הקבוצה לאחת מקהילות ישראל המובילות. אנסמבל לכידות, וירטואוזיות אינטונציונלית, מגוון גוונים - תכונות, מהימים הראשונים שנקבעו על פני המקהלה. המקהלה היום, אחרי 23 שנה, נותרה אחת הלהקות המובילות בישראל. בשנת 2012, בפעם הראשונה בתולדות הכנסייה הרוסית האורתודוקסית בישראל, התקיים קונצרט של מוסיקה רוסית רומנטית בקתדרלת השילוש הקדוש בירושלים.

המקהלה הקאמרית הירושלמית "מוסיקה אטרנה" מזמינה את שוחרי המוסיקה לשקוע לתוך אווירת חיי התרבות בחצר המלכות של  יקטריטנה השנייה.

 תקופת שלטונה של יקטרינה השנייה נמשכה יותר משלושה עשורים וחצי. היא הייתה מלאה במוארעות רבים בתוך המדינה ומחוצה לה וכן הגשמת רעיונות הממשיכים את דרכו של פטר הגדול. לתקופת כהונתה לעתים קרובות קוראים "תור הזהב" של האימפריה הרוסית.

בהיותה אדם מוכשר ורוחני המלכה יקטרינה הייתה פתוחה לכל החידושים בתחום התרבות.
יקטרינה הזמינה לפטרסבורג מלחינים איטלקיים בעלי הכרה בינלאומית, כגון: טומאזו טראייטה, ג'ובני פאיזיאלו ודומניקו צ'ימרוזה. הם הביאו לפטרסבורג את היצירות של מלחינים אירופיים שבוצעו בחצרות המלכים האירופיים וכמובן היצירות שלהם.

בקונצרט יושמעו קטעים מתוך ה"רקוויאם" מאת אוסיפ קוזלובסקי, דומניקו צ'ימרוזה וכן שתי יצירות של ג'וזפה סרטי.

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter